A brand építés egyik lehetséges eszköze a szakértői státusz építés. Ha belefáradtál a folyamatos ügyfélkeresésbe, és azt szeretnéd, hogy ők találjanak meg téged, ha minőségi ügyfelekre vágysz, akik megfizetik a tudásod, szakértelmed, akkor ennek ez egy nagyon jó módja. Építs fel egy szakértői státuszt.
Adj értéket. Sokat. Ez egy hosszú távú kommunikációs stratégia, de nagyon megéri befektetni az idődet.
Ez a fajta marketing stratégia a leginkább alkalmas a bizalom kiépítésre, ami elengedhetetlen a hatékony eladásokhoz. A szakértői státuszépítés egy nagyszerű módja a minőségi ügyfelek bevonzásának is.
Mutatom a tíz egyszerű lépést, hogyan tudod felépíteni a szakértői státuszodat.
- Gondold újra a marketing üzeneteidet
Ülj le, és gondold át a piacodat. Írd le azokat a szavakat egy papírra, amelyek kifejezik, hogy miben vagy szakértő. Ezután írd le azokat a szavakat amelyek leírják a célpiacot, amelyre szakosodtál.
A kommunikációdban használd ezeket a szavakat, akár a weboldaladon, akár a közösségi médiában, az email levelekben vagy a szolgáltatásaid leírásában.
Érdemes lehet hozzátenni például a szakértő, szakember, hozzáértő, képzett, okleveles, tapasztalt, jártas, tehetséges, díjnyertes szavakat is.
2. Következetesen beszélj a szakértelemről
Az ismétlés kulcsfontosságú összetevő mikor szakértőként pozicionálod magad. Minél többet beszélsz vagy írsz valamilyen téma szakértőjeként, annál többen fognak emlékezni rád. Ennek megfelelően hozz létre olyan tartalmakat, amik kapcsolódnak a szakterületed témájához és rendszeresen oszd meg a közönségeddel. Ezt tedd olyan formában, ami leginkább az erősséged. Ha jól megy az írás, akkor írj blog cikket vagy esettanulmányt a témában. Ha nem szeretsz írni, akkor beszélhetsz élő eseményeken, podcast-ekben, videókban. Fontos, hogy válassz egy alap platformot, ahol következetesen megosztod a szakértői tatalmaidat. Ettől lesz erőteljes hangja a tartalmadnak és nem aprózódik el a különböző kommunikációs csatornákon.
3. Oszd meg egyedi nézeteidet a követőiddel
Manapság rengeteg tartalom érhető el mindenhol. Így szakértőként az egyik módja, hogy kitűnj a tömegből, ha megosztod a saját véleményed. Ezeket a nézőpontok megosztását, úgy is hívhatjuk, hogy gondolatvezetővé válsz a szakterületeden. A különböző témákat lehet különböző nézőpontokból is megközelíteni, sőt az a jó, ha neked saját álláspontod van a különböző témákra, ami nem azonos a többiek álláspontjával.
Bármiről is beszélj, vagy írj, ha ezt sikerül emlékezetessé, érdekesé tenni akkor tudsz kiemelkedni a többiek közül.
4. Bátran mond el, hogy te szakértő vagy
Amikor elindítod a vállalkozásod, kezdőként ez egy nagyon nehéz lépés. Viszont elengedhetetlen, hogy elmond a követőidnek, hogy szakértője vagy a területnek.
Gondolj csak bele, nem indítottad volna el a vállalkozásod, ha nem érzed azt, hogy van értéke annak, amit nyújtani tudsz. Igaz?
Könnyen lehet, hogy sok éves tapasztalattal, készéggel, tudással rendelkezel, amelyet egy másik területen szereztél, mielőtt elindítottad volna a vállalkozásod.
Ezért ne félj attól, hogy megoszd a tapasztalatod, tudásod másokkal. Mindig lesznek olyan emberek akik a segítségedet keresik, szükségük lesz rád.
Ne felejtsd el! A közönséged nem fog tudni a szakértelmedről, csak ha elmondod nekik.
5. Emeld ki a képességeidet, végzettségeidet
Valószínű, hogy sok pénzt költöttél tanfolyamokra, iskolákra ahol a rengeteg tudást megszerezted. Ezeket feltétlenül érdemes népszerűsíteni. A neved mellé bátran tedd oda a végzetségedet, képesítésed a profilodon, weboldaladon, email aláírásodban.
Én pl Feketéné Kovács Ágnes webdesigner, kommunikációs szakember néven használom. Elvégeztem a webdesigner képzést, valamint az egyetemet kommunikáció szakon végeztem, így bátran használhatom a kommunikációs szakember titulust, hisz a diplomámban is ez van írva. Ugyan így te is nézd meg neked milyen képesítésed, végzetséged van, ami passzol a szakértői státuszodhoz, és használd bátran.
6. Jelenj meg vendégként valaki más szakértői területén
Manapság nagy népszerűségnek örvendenek a podcastek. Vendégként részt vehetsz rajta. A házigazda elmondja , leírja a közönségének, hogy szakértője vagy annak a témának amiről az interjú szól. Előtte érdemes megnézni, hogy aki készíti az interjút, annak ki a közönsége, mi érdekli őket, és az alapján összeállítani a mondanivalódat. Ez egy nagyon erős támogatás lehet a részedre. Ha van lehetőséged, ne habozz, élj vele.
7. Tegyél közre ajánlásokat amik erősítik a szakértői státuszodat.
Ha vannak ügyfélbeszámolóid, ügyfélvéleményeid, akkor azt kommunikáld. Arra figyelj, hogy azokat válaszd ki, amelyek a szakértői tevékenységedet erősítik. Ha eldöntötted, hogy melyik az a célpiac, akinek a szakértőjeként pozicionálod magad, vagy van egy speciális technika vagy módszer amire specializálódtál, akkor csak ezeket az ügyfélvéleményeket tedd közre, hogy így is erősítsd a szakértői státuszodat.
8. Csatlakozz az iparágad valamelyik szövetségéhez
A legtöbb iparágnak van tagsága, egyesülete, amelyhez csatlakozhatsz. Ezek a tagságok sok esetben feljogosítanak arra, hogy használd a szervezet logóját, jelvényét, amit megjeleníthetsz pl a weboldaladon. Ezek úgynevezett társadalmi bizonyítékok, hogy te az adott iparág szakértője vagy, növeli a hitelességed és bizalmat épít feléd. Mutatja, hogy elkötelezett vagy a területed szabványai betartása mellett, és naprakész vagy az iparági trendekben.
9. Mutasd meg, hogyan segítesz másoknak eredményeket elérni
Szakértőkén elvárják tőled, hogy segíts eredményeket elérni másoknak is. Az egyik stratégia lehet, amellyel megmutathatod a szakértelmed, hogy segítesz valakinek eredményeket elérni. Ezt megteheted valamilyen ingyenes letölthető anyaggal, webinárral, hasznos blogcikkel, mint például ez. Ezt a cikket azért írom, hogy segítsek neked azokban a lépésekben amelyek által saját területed szakértője lehetsz.
A másik stratégia lehet, hogy megosztod az ügyfeleid beszámolóit a veled való munkáról, és az eredményekről, melyeket a te segítségeddel értek el.
10. Vendég bloggolás
A vendégbloggolás nagyszerű módja annak, hogy szakértőként tűnj fel egy területen. Ennek igen jelentős hatása is lehet, ha ez olyan weboldalon kerül elhelyezésre, melynek nagy a követőtábora. Ez jót tesz a kereső optimalizálásnak is,mert minőségi forgalmat fog irányítani a te weboldaladra.
Röviden összefoglaltam 10 módját annak, hogy hogyan tudod szakértőként pozicionálni magad a saját szakterületeden, hogyan építs ki bizalmat ami több ügyfélt fog eredményezni neked. Ha megvalósítod ezeket a stratégiákat, akkor olyan ügyfeleket vonzhatsz be, akik elismernek a szakterületeden és akikkel te is szívesen dolgozol együtt.