3 féle csali típus szolgáltatás alapú vállalkozásoknak

Elakadtál, hogy milyen típusú csalit készíts a potenciális ügyfeleid számára?

Vagy van már csali terméked, de nem töltik le, és igazából senkit sem érdekel?

Nos, ezzel nem vagy egyedül. Ezek olyan fajta marketing kihívások, mellyel sok kezdő kisvállalkozó szembesül. 

Nézzük, mi is az a csali termék.

Biztos hallottál már az értékesítési tölcsérről. Ennek az első lépése az ingyenes termék, ami bárki számára elérhető, minden ellenérték nélkül. Az ingyenes termék célja, hogy felkeltsd az érdeklődést és így növeld a követőtáborod méretét. Ha értékes, hasznos tartalmat teszel közzé, amivel segítesz másoknak, azzal a bizalmat is növeled és a saját márkádat egyre hitelesebbé teszed.

Ennek egy következő lépcsőfoka, mikor egy email címért cserébe adod az értékes ingyenes tartalmat. Ez a csali termék. Te megoldod az olvasó egy problémáját cserében megkapod az email címét, ahová később további hasznos tartalmat majd ajánlatot tudsz küldeni neki.

Milyen típusú csali terméket érdemes készíteni, annak érdekében, hogy letöltsék őket, és bővíteni tudd az email listádat?

A tapasztalatok szerint három féle csali termék az ami tökéletesen működik szolgáltatás alapú vállalkozásoknál:

1. Ellenőrző lista

2. Értékelés

3. Útmutató

Ezekben a termékekben az a közös, hogy gyorsan és hatékonyan létre tudod hozni őket.

Mert ugye nem ülsz rajta hetekig? Vagy akár hónapokig? Ha igen, akkor hidd el nekem, túlbonyolítod ezt a fajta marketing tevékenységet.

Elmondom, hogy csináld. Határozd meg, hogy mit szeretnél eladni a célpiacodnak, valamint azt, hogy mi a legjelentősebb fájdalompontjuk, vágyuk, félelmük, ami a te szolgáltatásodhoz kapcsolódik.

Ha ez megvan, akkor ennek tükrében tudod elkészíteni a hatékony csali terméket.

1. Ellenőrző lista

Az emberek szertik az ellenőrző listákat. Időt takarítanak meg vele, amikor lépésről lépésre, könnyen követhetően végigmennek rajta. Ha ki is tudja pipálni a rajta lévő tételeket, az igen nagyszerű érzés számukra.  

De mitől működik mint csali termék?

Az ellenőrző lista nagy segítség azok számára, akik elakadtak valahol és segítséget szeretnének.  Kiindulópontot ad ahhoz, hogy meglássák, mennyit haladtak, illetve mi az amit még el kell végezniük.

Másik nagyon jó dolog az ellenőrző listában, hogy az ügyfelek időt takarítanak meg vele. Nem kell maguknak keresni a megoldást a problémáikra, te egy térképet adsz a kezükbe, amin ha végig mennek, megtalálhatják az elakadásuk okát. 

Nem utolsósorban egy ilyen ellenőrző lista sikerélményt ad nekik, ha sikerül mindet de legalább is a nagy részét kipiálni rajta. Számodra pedig kiválóan alkalmas emiatt a hitelességed növelésére.

Amikor csali terméket szeretnél készíteni, mindig gondolod át, mi lehet a problémája a potenciális ügyfeleidnek. Mik azok a folyamatok, ahol elakadhatnak, vagy túl időigényesnek tűnik számukra.

Ha kapnak egy listát, amiben benne van, hogy milyen lépéseket tegyen meg, hogy túljussanak ezeken az elakadáson, akkor az igen nagy értéket fog képviselni számukra.

Azt javaslom, hogy az ellenőrző lista legyen egyszerű, és olyan folyamatokra összepontosítson, amit az ügyfél rövid időn belül, egyszerűen megvalósíthat.

Viszont arra figyelj, hogy arról írj csak, hogy MIT kell megtenni az ügyfeleidnek, hogy megoldja a problémáját, az egyes lépések részleteibe már ne merülj bele.

Hisz ezért vagy te, hogy később segíthess.

2. Értékelés, állapotfelmérés

Ha szeretnél egy nagyon egyszerű ingyenes terméket elkészíteni, akkor az lehet egy állapotfelmérés PDF formában.

Minden kérdésre lehet pontozással válaszolni, mondjuk egytől ötig. Ezek azért nagyszerűek, mert segít az ügyfélnek abban, hogy lássa, milyen kihívás áll még előtte. Segíthet felismerni azokat  a kritikus pontokat amiket meg kell  még oldania.  

Ha jól bánsz a technikával, akkor létrehozhatsz egy kvízt vagy tesztet is a honlapodon. Az emberek szeretnek teszteket kitölteni.

Segíthet megfogalmazni a problémákat és felismerhetik mit kell megtenniük, hogy megoldást találjanak.

Tehát, ha az ügyfeleid tudják, hogy elakadtak, de nem pontosan tudják, hogy hol, akkor segítségükre lehet egy ilyen helyzetértékelő lista. Például nagyon jól tud működni tanácsadási ( coach) egészségügyi vagy wellness vállalkozásoknál, ahol az ügyfelek tudják, hogy nem érzik jól magukat, nem boldogok, de pontosan nem tudják mi az oka.

De jók lehetnek akár pénzügyi vagy könyvelő vállalkozásoknak is. Az emberek sokszor nem ismerik a számlák kezelését, könyvelést, de azt pontosan tudják, hogy gondjuk van a pénzügyeik kezelésében.

3. Útmutató

Az útmutató is nagyon jól tud működni szolgáltatás alapú vállalkozásoknál.  Legyen egyszerű maximum 3-5 oldalas, PDF dokumentum, amely elvezeti a potenciális ügyfelet egy olyan témához, amelyről többet szeretne megtudni.  

Ne legyen 20 oldalas Ebook!

Ha túl hosszú és bonyolult és túl sok információt kapnak egyszerre az ügyfélek, akkor könnyen belefárdhatnak, túlterheltnek érezhetik magát, és így csak még jobban összezavarjuk őt.

Egy ilyen csali termék nagyon  sikeres lehet abban az esetben is, ha az ügyfél még keveset tud rólad, szolgáltatásodról, és nem biztos benne, hogy te vagy  a legmegfelelőbb ember a számára. Vagy akkor is, ha negatív sztereotípiákat kell eloszlatni mondjuk az iparágadról, a szakmádról. Ebben az esetben egy útmutató, amiben végigvezeted egy folyamaton amin nálad részt vehet, eloszlathatja az aggodalmait.

Ha mindezt nyitott őszinte kommunikációval teszed, akkor az segít építeni a bizalmat irányodban és könnyebben tovább tudod léptetni őt az értékesítési tölcséred következő állomására.

Az útmutató tehát hasznos lesz számára, mert olyan információkat kaphat belőle, amire szüksége van a vásárlási döntés meghozatala előtt.

Milyen témában érdemes írni? Gondold át

Milyen további információra lehet szüksége még a célpiacodnak, mielőtt úgy döntene, hogy vásárol tőled?

Milyen kifogásai, félelmei vannak  a szolgáltatásoddal kapcsolatban?

Milyen negatív vélemények vannak elterjedve a szakterületeddel kapcsolatban?

Gondold át, hogyan hozhatnál létre olyan útmutatót, ami segít leküzdeni ezeket a félelmeket, ellenvetéseket, hiedelmeket.

Ez a fajta csali jól működhet olyan vállalkozóknál, akik kész szolgáltatást nyújtanak.

Például, egy fotós elkészíthet egy fotózásra való felkészülési útmutatót, vagy egy Hr-es, toborzó készíthet egy interjúra való felkészülési útmutatót.

Ha olyan szolgáltatásod van amiről az ügyfelek keveset tudnak, mint például weboldalakat fejlesztesz, vagy keresőoptimalizálással foglalkozol, akkor készíthetsz egy útmutatót arról, ami a legtöbbet felmerülő technikai kérdés a szolgáltatásoddal kapcsolatban.

Ez a három féle ingyenes termék jól tud működni, felkelti az érdeklődést. 

Amit még javasolni tudok a csali elkészítéséhez:

A csali hirdetésekbe, posztokba használj feltűnő, szemet gyönyörködtető címsort, hogy kattintásra ösztönözze az olvasót.

Csali termékedet népszerűsítsd a lehető legtöbb helyen.

Használhatsz pop-up technikát (felugró ablak) a weboldaladon, bár webdesignerként ezzel óvatosságra intelek.

A legfontosabb, hogy legyen a csali terméked egyszerű, használható és mutatós a célpiacod számára. De ami még ettől is fontosabb, hogy legyen!

Legfrissebbek:

vállalkozás fejlesztés

Kőbevésett szabályok vagy folytonos megújulás?

Avagy végleges-e a weboldalunk, az arculatunk, a célcsoportunk a szolgáltatásunk, a céljaink, a missziónk az értékeink és még sorolhatnám. Sok induló vállalkozás