Mit posztoljak decemberben? 24 ötlet az adventi posztjaidhoz

Decemberi tartalom terv szolgáltatás alapú vállalkozásoknak

Hoztam néhány inspiráló ötletet a decemberi tartalmaidhoz. Válogass kedvedre és valósítsd meg őket.

Szolgáltatásalapú vállalkozóként bizony nem mindig könnyű az adventi és  karácsonyi időszakban a tartalomgyártás. Míg a fizikai termékekkel rendelkező vállalkozásoknak ez a csúcsidőszak,  addig a szolgáltatás alapú vállalkozók ilyenkor tanácstalanul állhatnak, hogy mit is posztoljanak, hogyan építsék be az ünnepeket a tartalmaikba. A nyomás nagy, csinálni kellene, de nincs semmi ötlet. Ime 24 tartalom ötlet amit felhasználhatsz a decemberi időszakban:

  1. Milyen az ünnepi munkaidőd? Milyen munkaidő beosztásban  dolgozol decemberben, meddig lehet megrendeléseket leadni. Tedd világossá, hogy az ügyfeleid tudják meddig és mikor érhetnek el.
  2. Az ünnepek alatt zárva lesz a vállalkozásod? Írd meg konkrétan mikortól mész szabadságra és meddig nem leszel elérhető.
  3. Karácsonyi visszaszámlálás. Tehetsz egy visszaszámláló matricát a fotóidra, posztodra, hogy mutasd hány nap van még karácsonyig.
  4. Küldesz karácsonyi ajándékot, képeslapot, üdvözlőkártyát ügyfeleidnek? Készíts bejegyzést arról, ahogy készíted ezeket, mutasd meg mennyire törődsz az ügyfeleiddel.
  5. Jótékonykodsz? Mesélj róla egy posztban, miért jó ez, és neked miért fontos. A hasonló beállítottságú emberek sokkal könnyebben tudnak kapcsolódni egy egy személyesebb hangvételű poszt után, amivel önazonosak.
  6. Mi lenne a 3 legjobb karácsonyi ajándék a szakmádban? Inspiráld a követőidet ajándékötletekre, amit akár tőled is megvásárolhatnak.
  7. 2023 évi trendek. Vannak e olyan változások trendek a szakterületeden, amiről érdemes beszélni? Akár a 2023 évre vonatkozóan, melyek az új trendek, irányzatok, változások. Gyűjtsd egy csokorba őket és posztold ki.
  8. 3 legjobb decemberi tipped a vállalkozásoddal, szolgáltatásoddal kapcsolatban?
  9. Karácsonyi zene amit hallgatsz, hangolódásként. Ebből lehet reels videót is csinálni, és csempészhetsz bele egy kis humort is akár.
  10. Miért szereted a karácsonyt? Nyugodtan oszd meg a személyes gondolataidat az ünnepről, hogy mit szeretsz benne és mit nem.
  11. Meséld el az egyik legszebb karácsonyi emlékedet.
  12. Meséld el az egyik leghumorosabb karácsonyi emlékedet.
  13. Támogass helyi vállalkozásokat, akikkel együtt dolgozol és oszd meg szezonális ajánlataikat.  Ne felejtsd el megjelölni őket bejegyzéseidben.
  14. Mit vársz a 2023-as évtől? Mesélj a teveidről céljaidról, mit szeretnél elérni a következő évben, milyen újdonságokkal készülsz? Sejtesd milyen klassz dolgokkal fogsz előrukkolni az új esztendőben.
  15. Milyen tanácsot adnál a követőidnek az új esztendőre? Mire figyeljenek? Mire összpontosítsanak, hogyan tudsz te nekik segíteni?
  16. Mi az a 3 fő dolog, amire megtanított a 2022-es esztendő? Mesélj róluk.
  17. Miért vagy hálás? A hála az egyik legfontosabb dolog, ami segít előre menni, akár az életünkben akár a vállalkozásunkban. Fontos, hogy az apró dolgokért is tudjunk hálásak lenni. Te miért vagy hálás? Írj róla.
  18. Tekints vissza az egy évvel ezelőttre, az év ugyan ezen szakába. Mesélj, mi változott azóta. Vagy tekints vissza az egy évvel ezelőtt önmagadra. Milyen fejlődésen mentél keresztül az egy év alatt?
  19. Öltöztesd ünnepi hangulatba a  munkaterületedet és készíts róla fotót. Biztasd a követőidet, hogy ők is mutassák meg az ő munkahelyüket.
  20. Készíts adventi tippeket a szakterületedből 24 nap 24 tipp!
  21. Készíts adventi kalendáriumot és minden nap legyen mögötte valami kis meglepetés. Ez lehet akár egy motiváló idézet, egy hasznos gondolat, vagy valamilyen szakmai tipp, ötlet.
  22. Használj karácsonyi Gif-eket, legyél humoros, vicces, akár irónikus de leginkább önirónikus.
  23. Készülj nyereményjátékkal és aktivizáld a követőidet.
  24. Tegyél fel kérdéseket, csinálj szavazást!

Megvannak a tartalom ötletek? Mi legyen ezután?

Készíts tartalom tervet. Nem kell minden nap posztolnod, ha heti 3-4 posztot készítesz az már szuper és az algoritmus is értékelni fogja.

Készítsd el a bejegyzéseket, képeket, videókat. Vond be a követőidet is a kommunikációba. Kérdezz, biztasd őket interakcióra.

Ha ezzel megvagy, akkor még nem értél a végére. A tartalmak önmagukban nem fognak növekedést eredményezni. Legyél aktív más fiókok, oldalak posztjai alatt. Lépj kapcsolatban velük, lájkold a tartalmaikat, kommentelj, hogy a maximális elérést és elköteleződést érj el a saját fiókodnál.

Néhány tipp amiket mindenképp alkalmazz a posztjaidnál:

  • Mindig legyenek interakcióra ösztönző gombok vagy felhívások (CTA) Mindig mond el mit szeretnél, mit csináljon az olvasó pl. kövess be, lájkolj, mentsd le, kommentelj stb.
  • Hangulatjelek.  A hangulatjelek növelik az elköteleződést, színesebbé és olvashatóbbá teszik a posztjaidat.

Érzelmek

Az ünnepi időszakban minden az érzelmekről, érzésekről szól. Az érzelmi hatás mindig sokkal erősebb mint a tényszerű, tudatos közlés. Ennek az az oka, hogy az emberek automatikusan reagálnak arra a tartalomra, ami érzelmi reakciót vált ki belőlük. Ehhez hozzá jön, hogy a karácsony gyakran pozitív érzésekkel társul, így a pozitív felemelő tartalom kulcsfontosságú lehet decemberben (is). Használd ezt a marktingedben, de ne kihasználd!

  • Mesélhetsz megható családi történetet
  • Történeteket rászorulók megsegítéséről
  • Bekapcsolódhatsz valamilyen jótékonysági szervezet karácsonyi kampányába és írhatsz róla. Válassz olyan szervezetet amelyik összhangban van a vállalkozásod célkitűzéseivel, értékeivel.

Arra figyelj, hogy bármit is posztolsz, írsz, mindig maradj hiteles és őszinte.

Pro tipp

Ezekből a témákból válogatva készíts blog cikkeket. Ott részletesebben is  írhatsz egy egy témáról. Kifejtheted a nézőpontodat, az érzéseidet vagy a megéléseidet az adott témáról. A blog cikket oszd meg a közösségi média felületeiden, tedd be sztoriba és ezzel irányíts forgalmat a weboldaladra.

Remélem hasznos volt számodra ez a néhány ötlet és segített, hogy a decemeberi tartalamaid színesek és eredményesek legyenek.

Legfrissebbek:

vállalkozás fejlesztés

Kőbevésett szabályok vagy folytonos megújulás?

Avagy végleges-e a weboldalunk, az arculatunk, a célcsoportunk a szolgáltatásunk, a céljaink, a missziónk az értékeink és még sorolhatnám. Sok induló vállalkozás