9 ok, amiért szükséged van weboldalra a sikeres vállalkozáshoz

Lehet a tiéd a világ legjobb vállalkozási ötlete, a legjobb szolgáltatása, amivel segítségére vagy az embereknek, ha nem tudod eladni, semmire sem mész vele. Ugye ebben egyetértünk? (Szókimondó írás következik, saját tapasztalataimat írom le ebben a cikkben)

A mai világban egy weboldal nem luxus, hanem alapkövetelmény. Weboldal nélkül láthatatlan maradsz, nem tudsz bizalmat kiépíteni és bizalom nélkül ma már szinte semmit nem lehet eladni. Ez tény. Te pedig még mindig csak azon gondolkodsz, hogy kell e neked egyáltalán weboldal vagy sem? Hoztam neked 9 szempontot amit érdemes átgondolnod, ha nem vagy biztos a dolgodban.

Ha hosszú távon tervezel a vállalkozásoddal, akkor íme, 9 ok amiért ne halogasd a weboldalad elkészítését

1. A vállalkozásod otthona az interneten a weboldalad

Ha nincs online jelenléted, akkor egészen biztos, hogy rengeteg potenciális ügyféltől esel el. Nincs hova tereld az érdeklődőket. Az ” írj egy emailt a xy@gmail.com email címre” már rég nem működik. Igen tudom, sokan csinálják, de hidd el, nekik sem működik. Egy weboldal segítségével, sokkal nagyobb célközönséget tudsz elérni, és minél több emberhez érsz el, annál valószínűbb, hogy potenciális ügyfeleid, vásárlóid lesznek közöttük.

2. Csak a közösségi médiára támaszkodni ma már vállalkozói öngyilkosság

A közösségi média egyre kevésbé megbízható eszköz vállalkozásod felfuttatásra. Az organikus elérések napról napra csökkennek. Az algoritmus hétről hétre változik, és ami eddig működött az már nem működik. Egy szélmalomharc, egyre kevesebb sikerrel. Egyre nehezebb megtalálni a közösségi médiában a potenciális célközönségedet. A közösségi média túlzsúfolt lett, rengeteg emberrel, rengeteg szolgáltatással és rengeteg különböző véleménnyel. Ha kizárólag itt szeretnél érvényesülni, akkor halálra ítélted a vállalkozásodat azelőtt, hogy igazán élni kezdett volna.

Most azt gondolhatod, hogy „Ez a cikk nem is nekem szól. Van egy vállalkozásom, ügyfeleim is vannak és nincs weboldalam. Eddig is működött, ezután miért lenne másképp?” – lehet igazad van, de szeretném, ha kicsit másképp gondolkodnál. Miért kezdtél bele a vállalkozásba? Volt egy remek ötleted, amivel sok embernek jobbá tudod tenni az életét, vagy meg is változtathatod azt, jó irányban. Jól gondolom? Akkor miért állnál meg egy legalsó szinten, ha feljebb is léphetsz, akár több szintet is?

3. A weboldal egy 24 órás marketing eszköz lehet a kezedben

Ha készítesz egy weboldalt a vállalkozásod számára, akkor már egy szintet feljebb léptél a vállalkozói folyamatban. Ez tuti. Egy weboldal a hét minden napján, napi 24 órában egy promóciós lehetőség a kezedben, amit az ügyfelek bármikor, bárhonnan elérhetnek. Ha jól építed fel és jól tervezed meg a folyamataidat, hihetetlen eredményeket képes produkálni.

Egy dolgot ne felejts el! A versenytársaid fent vannak az interneten, van weboldaluk, értékesítési rendszerük, ezáltal több lábon állnak és több szinttel előtted járnak. Téged mi tart vissza?

4. Weboldalad különböztet meg a versenytársaidtól

Egy weboldal erősíti a márkádat. Mert ugye márkát azt építesz? Ha van egy weboldalad, az erősíti a márkádba vetett bizalmat. Az emberek nem akarnak olyan cégekkel, vállalkozókkal együtt dolgozni, amiről még soha nem hallottak. Ellenben a versenytársaid, a többi vállalkozó rendelkezik weboldallal, ahol részletesen bemutatkozik, mesél a termékéről szolgáltatásról, ügyfélvéleményeket találsz az oldalon, részletes leírást a közös munka menetéről stb. Te melyikben bíznál meg? Gondolj csak bele! Te megbízol valakiben akiről sosem hallottál és nem találsz róla semmit, vagy csak minimális információt az interneten? Odaadnád neki a pénzedet? Szerintem nem. Én sem. És ez teljesen természetes. Lehet neked jobb szolgáltatásod, színvonalasabb, sokrétűbb, nem tőled fogják megvenni, mert nem ismernek. És ez a kulcs. Meg kell hogy ismerjenek ahhoz, hogy megbízzanak benned.

Töltsd le a 42 pontos ellenőzőlistát, hogy milyen lépések szükségesek egy wordpress weboldal elkészítéséhez.

A lista segít rendezni a feladatakat és átláthatóbbá teszi számodra a weboldalkészítés lépéseit.

Töltsd le most INGYENESEN!

5. Egy weboldal segít elnyerni a bizalmat

Abban egyetértünk, hogy nagyon sok a csaló az interneten és nagyon könnyű átverni az embereket az online térben. Épp ezért ma már kiemelten fontos, hogy a vállalkozásunkra, hiteles vállalkozásként tekintsenek az emberek. Hogyan tudod ezt a bizalmat kiépíteni? Semmiképpen sem a facebookon. Az egyik legjobb módja egy saját weboldal létrehozása. (És egyben a legelső is, a többi lehetőséget ebben cikkben most nem részletezem) Ha van weboldalad, sokkal professzionálisabban tűnsz, hozzáértőbbnek, hitelesebbnek. Most azt mondod, hogy nem ezen múlik. Valóban nem. Én is tudom, de mégis így van.

6. Rengeteg potenciális érdeklődőről maradsz le weboldal nélkül

Weboldal nélkül rengeteg potenciális érdeklődőt veszítesz el. Nem azt mondom, ha van weboldalad, akkor őket már megnyerted magadnak. Nem, ennyire nem egyszerű. De ha nincs weboldalad, nem találnak rád. Ha nem találnak rád, esélyed sem lesz meggyőzni őket, hogy a te szolgáltatásod mennyire szuper megoldást tud nyújtani az ő problémájára. Érted? Egy weboldalt megtalálhatnak a google találati listájában is. Minél nagyobb az online jelenléted, annál nagyobb a forgalmad a weboldalad felé. Ez a nagyobb forgalom, nagyobb ismertséget jelent számodra, több érdeklődőt és több vásárlót. Miért mondanál le erről a lehetőségről önként?

7. Most indítottad a vállalkozásod

Ez is egy kardinális pont kezdő vállalkozóknál. A kezdő vállalkozó úgy gondolkodik, hogy „először fellendítem a vállalkozásom, szerzek néhány ügyfelet és ha már jól működik, akkor csinálok majd egy weboldalt is.” Ez teljesen fordított és rossz gondolkodás. Hogyan lendíted fel a vállalkozásod? Hogyan szerzel ismertséget és bizalmat? Pontosan ezért kell a weboldal. Ez fog segíteni kiépíteni a bizalmat, ismertségre szert tenni és lendületet adni a vállalkozásodnak. A weboldal nem az utolsó lépés a vállalkozásépítés folyamatában hanem az első! Az igazi építkezés majd ezután következik. Ezért én azt mondom, ne foszd meg magad ettől a lehetőségtő,l ha eredményeket akarsz elérni.

8. Teljes kontrollod van felette

Ahhoz, hogy a vállalkozásodat megfelelő módon tudd fellendíteni, mindenképpen szükséged van egy weboldalra. Ez az első számú marketing eszköz kell legyen a kezedben. Enélkül nagyon nehéz dolgod lesz, ezt hidd el nekem. Persze, egy darabig lehet ajánlásokból dolgozni, de ez hamar véget ér, és hirtelen azt fogod észrevenni, hogy elfogytak körülötted az emberek. Sok ügyfelem számol be erről. Ha ekkor kezdesz el felocsúdni, hogy hupsz, most mi legyen, kéne egy weboldal, akkor elkéstél. Egy saját weboldal esetén, te határozod meg a folyamataidat, rajtad múlik, hogy hány emberhez tudsz elérni általa, hogyan tudsz kapcsolatba lépni velük és te döntöd el, milyen módon szeretnél értékesíteni nekik. Mert ahogy már mondtam, az „írj egy email címet a yx@gmail.com email címre” a lehető legrosszabb amit tehetsz. Telejsen kiadod a kontrollt a kezedből. A következő pontban elmondom miért.

9. Gyors kommunikációt tesz lehetővé

Remélem mire idáig eljutsz az olvasásban, számodra is egyértelmű, hogy egy weboldal létfontosságú a vállalkozásod számára és elengedhetetlen a hosszú távú sikerekhez. Egy megfelelő weboldallal több és minőségibb ügyfeleket tudsz elérni. Ezek az ügyfelek a weboldaladon keresztül is fel tudják venni veled a kapcsolatot. Ezt a lehetőséget ne hagyd ki. Nagyon fontos, hogy amikor az érdeklődő olvassa az oldaladat és sok fontos és hasznos információt talál, akkor ha szükségét érzi, azonnal tudjon írni neked, azonnal fel tudja tenni a kérdéseit. Erre való a kapcsolatfelvételi űrlap. Nem kell kilépnie, nem kell feljegyeznie az email címedet, nem kell belépjen a saját email fiókjában, hogy emailt írjon. Ha megteszi mégis, belép a fiókjába, elkezdi írni, akkor nem tudja, hogy tegezzen vagy magázzon, hogyan szólítson meg…stb. Rengeteg olyan probléma, ami valószínűleg még fel sem merült benned, de nagyon nagy mértékben rontja a lehetőségeidet. Ha ott van előtte az űrlap, csak megadja a nevét, az email címét, leírja a felmerülő kérdéseit és már ment is a dolgára, mert siet. Mert mindenki siet, és nincs ideje szöszölni ilyen dolgokkal. A labda viszont hozzád kerül, és csak rajtad múlik élsz e vele. Érted már?

Ezt a 9 pontot szedtem össze most. Gondold át, hogy biztos vagy-e benne, hogy neked nem kell weboldal? A listát tudnám még sorolni sokáig.

Tudom, hogy egy weboldal elkészítése nem egyszerű feladat, nem is olcsó, és nem is mindegy, hogyan csinálod. Tekints rá úgy, mint egy befektetés a jövőbe. Mert az. Azt is tudnod kell, hogy egy weboldal elkészítése nem egy egyszeri feladat. Egy weboldal sosincs kész. Naprakészen kell tartanod annak érdekében hogy hosszútávon sikeres legyen. Mivel vállalkozásod folyamatosan növekedni fog, ezáltal változni is. Ez a változás meg kell hogy jelenjen a weboldaladon is.

Végső gondolatok

Ezzel a cikkel nem az volt a szándékom, hogy elijesszelek, hanem hogy elgondolkodtassalak. A potenciális ügyfeleid évről évre több pénzt hagynak az online térben, egyre többet vásárolnak online, ezért létfontosságú, hogy te is jelen legyél. Ha nincs weboldalad, és tovább megyek, ha nincs értékesítési rendszered, rengeteg pénzt és lehetőséget hagysz veszendőbe menni. Ne hagyd!

Töltsd le ezt az ingyenes 42 pontos útmutatót, ami arról szól, hogy milyen lépések kellenek egy weboldal elkészítéséhez. Ez egy feladatlista, ami segít rendszerezni a teendőket. Jó munkát!

Legfrissebbek:

vállalkozás fejlesztés

Kőbevésett szabályok vagy folytonos megújulás?

Avagy végleges-e a weboldalunk, az arculatunk, a célcsoportunk a szolgáltatásunk, a céljaink, a missziónk az értékeink és még sorolhatnám. Sok induló vállalkozás