5 +1 gyakori hiba amit ne kövess el ha a facebookon hirdetsz

Gyakran tapasztalom, hogy sokan mindenféle koncepció, stratégia nélkül állnak neki hirdetni, majd csalódottan veszik tudomásul, hogy nem működik a hirdetés, nincs feliratkozó, nem jön vásárló, de mégis egy rakás pénzt leemelt a facebook a bankszámláról. Ismerős?

Az utóbbi időben sok vállalkozónak segítettem beállítani és elindítani, futtatni a facebook hirdetését. Ha jól csinálod, a facebook hirdetés egy kincsesbánya. De ha rosszul fogsz hozzá, akkor égeti a pénzt és azt veszed észre, hogy több 10 ezer forintot elköltöttél eredmény nélkül.

Idegtépő és bosszantó a tehetetlenség, hogy nem tudod másnak miért működik, neked pedig miért nem.

Lássuk mik a leggyakoribb hibák, ami miatt nem működik a hirdetés:

Stratégia nélküli hirdetés

A stratégiád fogja meghatározni azt, hogy csak a pénzedet adod oda a facebooknak vagy valódi eredményeket, vásárlókat tudsz elérni általa. A hirdetési stratégia nemcsak a megfelelő facebook beállításokból a kreatív megszerkesztéséből és a jó szövegezésből áll. Tudatos és előre megtervezett stratégiával kell rendelkezned, hogy pontosan milyen folyamaton vezeted végig az érdeklődőket és hogyan alakítod őket vásárlóvá.

Mire gondolok? Hirdetni soha nem úgy hirdetünk, hogy hupsz, feladok egy hirdetést és majd jönnek az érdeklődők. A hirdetésnek mindig kell legyen valamilyen célja. A leggyakoribb a márkaismertség, a követőszerzés, feliratkoztatás, vásárlás.

Mielőtt létrehozol egy hirdetést alaposan gondold át, hogy milyen célt szeretnél elérni vele. Az algoritmus arra fog optimalizálni, amit megadsz neki célnak, ezért a hirdetési költséged jelentősen magasabb lehet, ha nem a megfelelő célt választod ki.

Általában a leggyakrabban használt kampánycélok (ezeket a hirdetéskezelőben kell kiválasztanod) az Aktivitás, Forgalom és a Konverzió.

Az aktivitás akkor hatékony, ha minél több hozzászólást és likeot szeretnél elérni.

A Forgalmat akkor válaszd, ha sok látogatót szeretnél terelni a blogodra, ajánlataidra.

A konverziós hirdetés beállítása kissé több technikai készséget igényel, viszont ezzel a facebook algoritmusa a konvertálókhoz (akik pl. feliratkoztak) tehát a feliratkozóidhoz hasonló emberekre kezdi el optimalizálni az adott kampányt. Ezt a kampánycélt kell választanod, ha például feliratkozókat gyűjtesz vagy egy jelentkezéses landing oldalra tereled a forgalmat. Mert ugye nem egyből értékesítesz, hanem előbb feliratkoztatsz 😉

Tehát tudd, hogy mit miért csinálsz, mi a célod vele és mit szeretnél elérni.

Túl széles vagy túl szűk célzás, túl tág vagy szűk célközönség megadása

Sokan esnek bele abba a hibába, hogy úgy gondolják igazából mindenki a célközönségébe tartozik. Ez nem így van. Mindenkinek meg kell határoznia, hogy kik tartoznak a célközönségébe, kiknek akarnak eladni.

Ha ezt elmulasztod akkor legalább 2 nagy hibát elkövetsz:

  • Mindenkihez is szólsz egyszerre, amivel nem lesz jól célzott az üzenet és igazából senkit sem fogsz elérni.
  • Olyan emberekre is költesz  akiket egyáltalán nem fog érdekelni amit kínálsz.

Ezért érdemes szegmentálni a célközönséged és ezeknek a csoportoknak külön rájuk célzott hirdetéseket készíteni, amiket közel fognak érezni magukhoz.

Az előző hiba fordított esete, amikor túl kicsi a célközönség. Ez elméletben egy szuper jól célzott facebook kampányt eredményezhetne, de sajnos a gyakorlat sokszor nem így működik. Ha a hirdetést túl szűk közönségre szabjuk az gyakran visszájára fordul.

Minél több pénzt költesz egy minél szűkebb célcsoportra, annál többször fogják látni az emberek a hirdetéseid. Minél többször látják ugyanazt az üzenetet, annál hamarabb unnak majd rá, ez pedig az eredményenkénti költség drágulását fogja magával hozni. Egyre több pénzt emel le a facebook a számládról, de nem jön a feliratkozó, vásárló, követő.

Facebook poszt kiemelése hirdetés helyett

A Facebook nagyon előzékenyen minden poszt estében felajánlja a bejegyzés kiemelését. Nagyon egyszerű és csábító ajánlat, gyorsan megvan, bárki meg tudja csinálni.

Azt is megmutatja előre, hogy mennyi pénzért hány embert érhetsz el, tehát egyből elhúzza előtted a mézes madzagot. Viszont nem fog jó eredményt hozni illetve nem lesz olyan jó az eredmény, mintha ugyan azt a pénzt a hirdetéskezelőből feladott hirdetésre költötted volna.

A bejegyzés kiemelése gombra kattintva szembe találod magad a hirdetéskezelő egy butított verziójával. Itt beállíthatod a célod (több üzenet, több aktivitás elérése stb.), azt, hogy mi szerepeljen a hirdetés gombjának a címkéjén, a célközönséged, illetve, hogy meddig és mennyi pénzért fusson a hirdetés.

Ha ez mind megvan már csak be kell állítanod egy fizetési módot és nincs más hátra, mint rábökni a bejegyzés kiemelése gombra.

Csakhogy a rendszer előnye, az egyszerűség egyben a rendszer hátránya is. Nem tudod beállítani, hogy a facebook hirdetésed pontosan hol jelenjen meg. Nem fogsz részletes adatot kapni az elért emberekről, azok aktivitásairól és emiatt nem is tudsz menet közben javítani a hirdetéseiden. Így pedig könnyen lehet, hogy rengeteg pénzt fogsz elégetni.

Egy posztot meg tudsz hirdetni hirdetéskezelőből is. Ott sokkal pontosabban be tudod célozni, hogy kiket szeretnél elérni, és a hirdetés után rengeteg adatot nyersz a felhasználókról amiket egy következő hirdetésnél fel tudsz használni.

Nincs a hirdetés mögött landing oldal, a weboldaladra tereled az érdeklődőt

Ezt is gyakran látom hirdetéseknél. Ha a weboldaladra tereled az érdeklődőt akkor az történik, hogy néhány kattintás után el is felejtik, miért jöttek és nem lesz eredmény. Sokan azt gondolják, hogy ott minden információ megvan adva, mindenki megtalálja amit keres. Ez hiba. Mert nem fog keresni.

Ha nincs megadva egyértelműen, hogy mit csináljon, elveszíted, mielőtt megnyerted volna magadnak. Minden hirdetéshez készítsünk saját landing oldalt, ami az adott hirdetéssel harmonizál, arról és csakis arról szól amiről a hirdetésben írunk és a végén adjuk a keze alá mit tegyen (CTA gomb, Feliratkozom, Jelentkezem, Megrendelem stb)

Folyamatosan módosítgatod a hirdetéseket

Amikor elindítasz hirdetést, akkor a facebook elkezdi megjeleníteni a célcsoportod egyes tagjainak. Ezt követően a kiváltott reakciók és konverziók szerint tovább optimalizál, hogy számodra a legjobb eredményeket tudja biztosítani. Ehhez viszont idő kell neki.

Ha folyamatosan módosítgatod a hirdetést, akkor megszakítod az optimalizálás “tanulás” folyamatát, így az algoritmus minden változást követően előröl kezdi a munkát. Ez annyit jelent számodra, hogy rosszabb eredményeket fogsz kapni, mintha hagytad volna.

Ha módosítani akrod a hirdetést érdemes várni néhány napot, hogy az algoritmus kiismerje magát és ha akkor sem működik akkor lehet átnézni és módosítani amit szükséges.

Egyszerűen csak nem jó a hirdetés

Nincs annál rosszabb, ha technikai oldalról mindent jól csinálsz, meghatároztad a tökéletes célközönségeket és eszerint építetted fel a kampánystruktúrát, de a hirdetések mégse teljesítenek jól.

Ilyen esetben szinte mindig ugyanaz lesz a válasz: egyszerűen nem jók a hirdetéseid.

Lehet ez azért, mert nem jó a kép, a kreatív, nem megfelelő az üzenet, vagy egyszerűen csak nem elég feltűnő, hogy megállítsa az embereket a görgetésben.

Ha nem kelti fel a célközönséged érdeklődését a hirdetés, akkor végig kell gondolni a következőket:

  • Egyértelműen kommunikálod az üzeneted?
  • Tényleg jó az ajánlat, érdekelheti a közönséget?
  • Kiemelted eléggé az előnyöket? Azt, hogy miért jó választás ez az embereknek?
  • Illeszkedik a megfogalmazás, a grafika stílusa a közönségedhez és a márkádhoz?

A facebook hirdetési rendszerében az a lenyűgöző, hogy nagyon pontosan lehet vele célozni. Ha ezt nem használjuk ki, ha nem hirdetünk minden célcsoportnak külön, nekik szóló kreatívval, akkor pont azt az erőt nem használjuk ki, amit a közösségi oldal ad, azáltal, hogy nagyon ismeri felhasználóit!

Bárki el tud indítani egy Facebook hirdetést, mivel egy szintig nem túl bonyolult a rendszer, viszont ahhoz, hogy azok tényleg eredményesek legyenek és kiaknázd a legjobb lehetőségeket amiket a facebook hirdetés kínál, már sokkal tudatosabban kell cselekedned. Technikai beállítások pontossága, megfelelő célközönség kiválasztása, stratégia, izgalmas és jól felépített hirdetések, és tesztelés. Ezek nélkül csak a pénzed adod a facebokknak, viszont ha ezek jól be vannak állítva hihetetlen eredményeket tudsz elérni.

Szeretnél jól beállított hírdetéseket eredményes hirdetéseket futtatni, de nem boldogulsz a hirdetéskezelő fiókod beállításával? Segítek!

Legfrissebbek:

vállalkozás fejlesztés

Kőbevésett szabályok vagy folytonos megújulás?

Avagy végleges-e a weboldalunk, az arculatunk, a célcsoportunk a szolgáltatásunk, a céljaink, a missziónk az értékeink és még sorolhatnám. Sok induló vállalkozás