A 3 legjobb marketing eszköz introvertált vállalkozóknak

Mindenhonnan azt hallani, hogy videózz, ma már csak a videó megy, senki nem olvas posztokat, a Tiktokon kell jelen lenni, mindenki a Tiktokon van, Reals videókat kell csinálni, mert csak azt nézik… Ismerős? De mi van ha te introvertált vagy, és nem akarsz videózni?

Biztos te is hallottad már ezeket ezerszer, és a hideg ráz tőlük. Hidd el, pontosan tudom, mit érzel, mert én is idegrohamot kapok már ezektől a „jótanácsoktól”. 

Persze szuper dolog a videó, ha tudsz igazán ütős videókat készíteni, ha komfortosan mozogsz a kamerák előtt. De egy nyökögős, zavaros videó amit csak azért készítünk, mert mindenki azt mondja, hogy videózni kell, valóban hozza a kívánt eredményt?

Szuper dolog a Tiktok, de fel tudod venni a versenyt a számtalan, minőségi, valóságban szórakoztató és értéket adó videóval?

Videózz, mert mindenki azt mondja?

Ugyanolyan ez, mint mikor mindenki azt mondta, hogy a Facebook már nem működik, az Instagramon kell jelen lenni, ott van mindenki.  

Mit csinál ilyenkor a kezdő vállalkozó? Felmegy az Instagramra, becsületesen készíti a tartalmakat, mert most ez működik, de igazából nem sok minden történik.

Ismerős?

Hosszú órákat töltesz grafikák készítésével és képek szerkesztésével, mert egységes arculat kell, amit mindenki felismer – mondják.

Nyomást gyakorolsz magadra, hogy naponta aktív legyél az instán, minden nap tegyél ki sztorit, legyenek posztjaid, legyen rajtuk interakció, mert attól működik az insta – mondják.

Egy idő után viszont mégis be kell látnod, hogy a közösségi médiában tett erőfeszítéseid nem hoznak eredményt. Vagy közel sem olyan eredményt, mint az elvárható lenne ennyi munkával.

Én úgy gondolom, hogy a közösségi média egy kimerítő, néha már-már bosszantó időtöltéssé vált, de sokan még mindig úgy érzik, hogy muszáj csinálni, mert rá vannak utalva.  

És akkor még nem beszéltünk azokról a vállalkozókról, akik introvertált személyiségtípusba tartoznak. Nekik dupla erőfeszítés minden egyes poszt elkészítése.

Ha neked is ismerősek ezek a gondolatok, akkor olvass tovább, mert érdekes lesz.

Én is introvertált vagyok. A személyiségtesztek szerint 85%-ban!!

De mit is jelent introvertáltnak lenni? Fontosnak tartom tisztázni ezt, mert nagyon sok a tévhit ezzel kapcsolatban.

Annyit jelent, hogy az introvertált ember befelé forduló, zárkózott személyiség, aki kerüli a külvilággal és a másokkal való kapcsolatot.

Fontos leszögezni, hogy a közhiedelemmel ellentétben az introverzió nem egy negatív tulajdonság, nem bizonyos képességek hiánya, hanem egyszerűen csak egy személyiségjegy, mint ahogyan vannak kutyás és macskás emberek.

Az introvertált emberek élvezik az egyedüllétet, szabadidejüket legszívesebben magukban töltik, (például olvasással, természetjárással).

Társaságban általában a háttérben maradnak, nem hangoztatják a véleményüket, nem szeretnek a figyelem középpontjában lenni. Szeretik a csendes, nyugodt munkakörülményeket, és egyedül tudnak leghatékonyabban dolgozni és gondolkodni. 

Ezzel szemben az extrovertált emberek nyitottak, társaságkedvelőek, könnyen barátkoznak, és nem érzik kényelmetlenül magukat idegenek között, vagy nyilvánosság előtt. Sok ismerősük van, szeretnek beszélgetni a személyes dolgaikról akár vadidegenekkel is. Nem szeretnek egyedül lenni, ezért gyakran szerveznek programokat, és társaságban jellemzően ők állnak a figyelem középpontjában.


Tehát, míg az extrovertált emberek társaságban érzik jól magukat és a társas kapcsolatokból nyerik az energiájukat, addig az introvertált személyiségtípusok energiát vesztenek a társas érintkezés során, és egyedüllétre van szükségük, hogy feltöltődjenek.

Én magam is nagyon szeretek emberek közé menni, kapcsolódni, kapcsolatot építeni, de hamar elfáradok, lemerülök. Ilyenkor szükségem van egyedüllétre, hogy visszanyerjem az energiáimat. Ezért (is) vagyok annyit az erdőben a kutyámmal, mert erre van szükségem a feltöltődéshez.  Ennyi a titok.


Ha te is hasonló beállítottságú vagy, vagy most csaptál a fejedre, hogy hupsz, ez akár én is lehetnék, akkor hoztam neked néhány ötletet, hogy hogyan tudod elérni az ügyfeleidet úgy, hogy ne kelljen  „megerőszakolnod” magad, és olyan marketing eszközöket használnod, ami egyáltalán nem komfortos számodra.

Sokáig én is azt gondoltam, hogy a közösségi média egy tökéletes marketing csatorna és ha elég következetes vagyok, ha eleget foglalkozok vele, akkor előbb-utóbb meg lesz az  eredménye. Csinálok egy üzleti profilt, posztolgatok és jönnek a követők, akik ügyfelek lesznek idővel.

De ma már tudom, hogy ez borzasztóan távol áll a valóságtól.

A közösségi média önmagában nem fog eredményt hozni. Lesz néhány lájkod, hozzászólásod, megosztásod, de ettől nem feltétlen lesz több ügyfeled. A közösségi média az értékesítési tölcsér teteje és az a szerepe, hogy minél több ember lásson, halljon, megismerjen és kíváncsi legyen rád.

Ezért kell további marketing csatornák után nézni, hogy miután felkeltetted az érdeklődést, tovább tudd terelni őket a vásárlás irányába.

De mi legyen az ha te introvertált vagy, és nehezedre esik, hogy saját magad told az előtérbe?  ( Ami megjegyzem butaság, mert az hogy vannak kiépített marketing csatornáid, még nem tolod magad előtérbe. )

Na szóval, mit tegyen az introvertált vállalkozó, aki szeretne több ügyfelet? Úgy érzed, hogy mostanában ötször annyi erőfeszítéssel sem sikerül eredményt elérned a közösségi médiában, mint régen?

Akkor figyelj:

Milyen érzés lenne inkább az introvertált-barát marketingre koncentrálni?

Milyen érzés lenne levenni magadról a nyomást, amit az okoz, hogy videózni kéne, a Tikotokon kéne jelen lenni… stb.?

Olyan marketing csatornákat, eszközöket hoztam, amit otthon, a kanapéról, pizsiben is tudsz működtetni. Jól hangzik, igaz?

Fontos elmondanom, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt. Ezek a csatornák egyike sem lesz olyan, amiről még soha nem hallottál, sőt, azt gondolhatod, hogy csak ennyi? Igen, csak ennyi!

Introvertált marketing eszköz 1: Blogírás

A blogírás egy kicsit háttérbe szorult marketing csatorna lett mára, pedig szinte mindennek az alapja.

Egy jó blogcikk tanít, szórakoztat, inspirál és nem utolsó sorban ügyfeleket hoz neked.

Igazi introvertált nagyágyú! Csinálhatod otthon bevackolva a kanapén egy kávéval, a kertben, egy árnyas fa alatt, a természetben gyönyörködve, felmondhatod a gondolataidat hangfájlra jártadban keltedben és a végén csak rendszerezed az információkat.

A lényeg, hogy írj. A következetes blogírás és az örökzöld tartalom felépítése az egyik biztos módja annak, hogy organikus forgalmat terelj a weboldaladra. Onnan pedig már könnyen utat mutathatsz az email listádra, a webshopodba vagy valamelyik tréningedhez.. 

Sokan félnek a blogírástól, mert „én nem tudok írni”, de arra gondolj, hogy nem szépirodalmi művet kell kiadni a kezedből. Szakmai tartalmakat kell készítened. És van egy jó hírem: A blogírás tanulható.

Ráadásul a blogírás egy hosszútávon működő marketing stratégia, amin keresztül tovább tudod terelni az érdeklődőket oda, ahová szeretnéd hogy eljussanak.

Nem kell minden nap több ezer szavas cikkeket kipréselned magadból. Kezdd el hetente. Minden héten írj egy cikket valamilyen, a célközönségedet érintő, érdeklő kérdésről. Az egy év alatt 52 cikk!!

Ezeket az írásokat a Google még évek múlva is felhozza a keresésekre, tehát nem tűnik el a süllyesztőben néhány óra alatt, mint egy poszt a közösségi médiában.

Introvertált marketing eszköz  2: Pinterest

Miért megy fel az ember a Pinterestre?

Inspirációért, ötletekért, dekorációért, ki miért.. A Pinteresten képeket és linkeket gyűjt a blog bejegyzésekhez, amelyek inspirálnak és tájékoztatnak. ( Személyes kedvencem a Pinterest)

Ezzel szemben az Instagramon vagy a Facebookon azt nézed, hogy mi történik másokkal, miközben végtelenül hosszan görgeted a hírfolyamot.

 És legyünk őszinték, ez gyakran összehasonlításhoz, frusztrációhoz és az elégtelenség érzéséhez vezet. 

A Pinterest viszont egy olyan platform, ami inkább hasonlít a Google egyszerű képkeresőjére, mint a klasszikus közösségi hálózatokra. A Pinterest egyfajta vizuális keresőmotorként működik, amelynek célja az inspiráció gyűjtése. Nem a kétirányú kommunikáció működteti, mint a többi közösségi média platformot. Nincsenek kommentek, trollok, hanem csak gyönyörű hangulattáblák és inspiráló képek, grafikák.

Nincs más dolgod, mint a Canvában látványos grafikákat készíteni, vagy előkeresni a legjobb fotóidat, felötleni a Pinterestre, összekötni weboldaladon valamelyik blogcikkeddel és már meg is van a vásárlói útvonal.

A Pinterest az egyik legintrovertáltabb marketingstratégia

 Minden egyes blogbejegyzésedhez létrehozol egy pin-t, és rögzíted őket Pinterest-fiókod megfelelő tábláira. 

Ha belejössz, hidd el igazán élvezetes és szórakoztató elfoglaltsák.

Introvertált marketing eszköz 3: Örökzöld automatizált marketingcsatorna

 Minden egyes blogbejegyzésedhez létrehozol egy pin-t, és rögzíted őket Pinterest-fiókod megfelelő tábláira. 

Ha belejössz, hidd el igazán élvezetes és szórakoztató elfoglalták.

Introvertált marketing eszköz 3: Örökzöld automatizált marketingcsatorna

Amikor marketingről beszélünk, akkor valójában arról beszélünk, ( nagyon leegyszerűsítve) hogy kapcsolatokat hozunk létre a közönségünkkel, és ápoljuk őket a vásárlói úton – a felfedezéstől, a megismeréstől, a tetszésnyilvánítástól és a bizalomtól egészen a vásárlóvá válásig. 

Ennek egyik legjobb módja az, ha a közösségi médiában jelen vagy, videókat készítesz, élőzöl, így hamar megismernek és könnyen  kiépül a bizalom.  De ugye ez nálunk introveltáltaknál nem működik, legalább is komoly erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy egy valamirevaló videót elkészítsünk.

Ezt ellensúlyozhatjuk azzal, ha automatizált rendszereket hozunk létre, amelyek úgy gondolkodnak a közönségünkről,  és terelgetik őket a vásárlói útvonalon, hogy nekünk nem kell jelen lennünk. Jól hangzik?

Egy örökzöld marketingcsatornát rengetegféleképp fel lehet építeni,  sokféle formát ölthet. De nézzük a legegyszerűbb példát: Készítesz egy letölthető ingyenes anyagot, amiben hasznos információkkal szolgálsz a célközönséged valamilyen problémájára. Meghirdeted, írsz róla egy blogcikket, posztolsz róla stb. Aki letölti, megadja az email címét, így tudsz neki emaileket küldeni, amit előre be tudsz automatizálni. Fontos, hogy az emaileket értékadóak legyenek, és sok hasznos tanáccsal, információval lásd el azt, aki a bizalmat szavazott neked és megadta az email címét.

Később már felajánlhatsz neki valamilyen egyszerűbb, alacsonyabb árú terméket, ami lehetőséget ad arra, hogy a vásárlóddá váljon.

Ne nyomulós, sales-el telepakolt emailekre gondolj, hanem olyanra, ami tényleg értéket ad, szórakoztat és inspirál. Mert hidd el, lehetséges olyan csatornákat felépíteni, ami nem „ bedarálja” az érdeklődőt, hanem értéket ad, és a közönséget szolgálja.

Ez csak három lehetséges eszköz, amit használhatsz a vállalkozásod felfuttatásához, az emberek eléréshez. Ötleteket szerettem volna hozni és felhívni a figyelmet arra, hogy az, hogy introvertált vagy, az nem feltétlen hátrány, hanem akár előny is lehet.

Találd meg az erősségeidet, fókuszálj arra és hidd el, meglesz az eredménye.

Ha pedig további inspirációra vágysz introvertált marketing területen csatlakozz be az Introvertált Vállalkozók Klubja Facebook csoportba.

Legfrissebbek:

vállalkozás fejlesztés

Kőbevésett szabályok vagy folytonos megújulás?

Avagy végleges-e a weboldalunk, az arculatunk, a célcsoportunk a szolgáltatásunk, a céljaink, a missziónk az értékeink és még sorolhatnám. Sok induló vállalkozás