Hogyan legyen ellenállhatatlan ajánlatod

Neked van ellenállhatatlan ajánlatod? Vagy csak szolgáltatásaid vannak amit értékesíteni szeretnél?

Jó az ajánlatod, de mégsem veszik? Hirdetsz, de nincsenek érdeklődők? Ebben a cikkben azt járjuk körül, hogyan tudsz egy termékből vagy szolgáltatásból ellenállhatatlan ajánlatot varázsolni.

A következő 8 pont végigvezet azokon az elemeken amik ellenállhatatlanná tesznek egy ajánlatot. Olvasd el és alkalmazd őket saját termékedre vagy szolgáltatásodra szabva.

Ismerd jól a célközönséged.

Ezt a lépést nem tudod megúszni. Ahhoz, hogy legyen egy ellenállhatatlan ajánlatod, kell, hogy legyen egy jó szolgáltatásod, ami érdekli a célközönségedet, ami megoldást ad az ő problémájukra. Ha nem nyújt megoldást a célcsoportod problémájára, akkor akármilyen kedvező feltételekkel is kínálod, nem fogod tudni eladni. Tehát első és ezerszer elmondott dolog, hogy ismerd jól a célcsoportodat. Tudd, hogy milyen problémával küzd, milyen megoldásra vágyik és add meg neki azt a megoldást. Ha ismered a problémáikat, vágyaikat, akkor tudod megszólítani őket úgy, hogy meg is hallják azt, amit mondasz

Adj neki egy vonzó nevet

Ha tudod ki a közönséged, és megvan, hogy mit szeretnél eladni nekik, akkor az egyedi és ellenállhatatlan ajánlatodnak adj egy ellenállhatatlan nevet. Ez a név legyen egyedi, különleges, izgalmas és sokat ígérő.

„Csomagold be” a terméked,  szolgáltatásod

Termék esetén legyen vonzó, igényes a csomagolás, az emberek 85 %-a a dizájn alapján dönt egy-egy termék mellett.

Szolgáltatás esetén mindig csomagajánlatba gondolkozz, ne egy-egy szolgáltatásban. Gondolj például a kozmetikai cégek ajánlatára: Tusfürdő, dezodor, kézkrém, mindez díszdobozban. Egy jól összeállított csomag nem kerül többe, viszont akkora többlet értéket ad, hogy szívesebben vesznek belőle. Tehát az ajánlatod mindig több összetevős legyen. Több elemből, több összetevőből álljon. Az egyes elemeket külön-külön kiemelheted, megjelölheted az értéküket. Így tudod azt kommunikálni, hogy a csomag teljes tartalma x ezer forintot ér, de most megvásárolhatja y ezer forintért.

Bónuszok, kiegészítő szolgáltatások

Milyen plusz terméket vagy szolgáltatást tudsz mellé adni a vásárlónak? Gondold át mid van, mi az ami érdekelheti a célközönségedet, tedd őket egy csomagba és így tálald. (előző pont)  De lehet ez „egyet fizet kettőt vihet”, vagy „vendégünk egy kávéra”  is. A lényeg, hogy mindig kínálj valami plusz dolgot az alap termék vagy szolgáltatás mellé, vagy akár többet is. Sorold fel részletesen, mi mindent tartalmaz a csomag.

Árprezentáció

Soha ne az árral kezd. Az árat mindig előzze meg az előnyök, bónuszok, ajándékok felsorolása. Miután ez megvan akkor jöhet az ár. Mindig a magasabb árral kezd, és úgy haladj az alacsonyabb ár felé. Sokan ezt nem veszik figyelembe, mert azt gondolják, hogy ha a magasabb árral kezdenek az elriasztja a vevőket. Ez azért nem igaz, mert ha alacsonyabb árról indul egy lista, akkor ahogy haladunk előre, a drágulás érzetét kelti az olvasóban. Ha viszont a magasabb árról indulunk, akkor ahogy haladunk előre, az az árcsökkenés érzetét kelti az olvasóban. Egyszerű pszichológiai trükk, de mindig működik.

Félelmek kiiktatása

Amikor elérkezik a döntés pillanata, akkor mindig bekapcsol egy gomb az agyunkban, és elkezdünk azon kattogni, hogy kell e ez nekem? Beválik majd? Azt kapom amit ígérnek? Nem fognak átverni?

Ezeket érdemes kiiktatni.

Hogyan tudod a félelmeket kiiktatni? Két jól működő dolog van ilyenkor. A vásárlói vélemények és a garancia. Mindig legyenek vásárlói vélemények. Ha sokan mondják, hogy úgy van, akkor biztos úgy van. Ezek mindig segítenek meghozni a végső döntést ami pozitv irányba billen el.

A másik pedig a pénz visszafizetési garancia. Ha garanciát vállalsz, hogy ha nem azt kapta amire számított akkor X ideig visszakérheti a pénzét. Ez megnyugtató a vásárló számára, mert ezáltal azt érezheti, hogy nincs vesztenivalója. Nagyon kevés olyan eset van, amikor valóban visszakéri valaki az árat. Emiatt nem érdemes ezt az elemet kiiktatni.

Időkorlát

Ha egy termék vagy szolgáltatás bármikor elérhető, akkor nem érzünk sürgető kényszert, hogy megvásároljuk azt. Elkezdünk halogatni, hogy majd legközelebb. Ha viszont időhöz kötöd a vásárlást, csak egy hétig, még 4 napig, akkor sürgető kényszert érez majd az olvasód, hogy nehogy lemaradjon róla. Fontos viszont, hogy ha lejárt a kampány akkor tényleg zárd le a vásárlást, hogy hiteles maradj.  Az időszakosan elérhető szolgáltatásoknak sokkal nagyobb értékük van, mintha mindig elérhetővé teszed őket.

Fizetési feltételek

Ha nagy értékű a szolgáltatásod, biztosíts részletfizetési lehetőséget. Ne veszíts azért vevőt, mert pont most nincs annyi pénze, csak 1-2 hónap múlva tudná kifizetni. Biztosíts számára részletfizetési kedvezményt, de úgy, hogy a részletek 10-20%-kal magasabb áron legyenek, mint az eredeti ár. Így valóban csak az veszi igénybe, akinek szüksége van rá, te is jól jársz, és az is igénybe tudja venni, akinek pont akkor nincs rá annyi pénze. Tehát egy 100.000.- Ft-os szolgáltatásra adhatsz kétszeri részletfizetést  2×60.000.- Ft értékben.

Tehát ha értékesítesz, mindig egy ellenállhatatlan ajánlatba csomagold be a szolgáltatásodat. A potenciális vevőd érezzen késztetést arra, hogy ez olyan jó ajánlat, hogy erre neki szüksége van. Egy dologra figyelj! Mindig azt add, amit ígérsz, vagy még többet! Ez a titka, hogy bizalmat építs és visszatérő vásárlóid legyenek.

Legfrissebbek:

vállalkozás fejlesztés

Kőbevésett szabályok vagy folytonos megújulás?

Avagy végleges-e a weboldalunk, az arculatunk, a célcsoportunk a szolgáltatásunk, a céljaink, a missziónk az értékeink és még sorolhatnám. Sok induló vállalkozás