Hogyan szerezd meg az első ügyfeleid?
20 egyszerű lépést mutatok az első ügyfelek megszerzésére.
Vállalkozásod építésében egy izgalmas mérföldkőhöz érkezel, mikor az építkezéssel töltött idő után, meg kell szerezned az első ügyfeleidet.
Hogyan tedd meg?
Milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy az a bizonyos első ügyfél megjelenjen?
Nem árulok zsákbamacskát, mindenki máshogy szerzi meg őket.
Az első és legfontosabb három alapelv, ami véleményem szerint elengedhetetlen az ügyfélszerzéshez. Ezeket én is a mentoromtól tanultam annak idején, és maximálisan egyetértek vele:
- Őszintén érdeklődj a másik iránt!
- Előbb adj önzetlenül, aztán kapj!
- Teljesíts mindig túl!
Vannak azonban jól ismert stratégiák, amelyeket érdemes alkalmazni a siker érdekében.
Hogyan szerezzünk ügyfeleket egy új vállalkozáshoz?
Az alábbiakban összeállítottam 20 stratégiát tartalmazó listát, ami segít ügyfeleket szerezni az új, most induló vállalkozásodhoz.
Tipp: Annak érdekében, hogy ne terheld túl magad, ne próbáld meg egyszerre alkalmazni a listán szereplő összes dolgot. Válassz ki négyet-ötöt amit úgy érzel, hogy működne nálad és koncentrálj ezek megvalósítására.
Akkor jöjjön a lista:
1. Világosan kommunikálj
Világosan kommunikálj ki vagy te és kinek tudsz segíteni. Van három kérdés amire egyszerűen tudj válaszolni. Kinek szeretnél segíteni? Milyen megoldást fogsz kínálni a problémájukra? Miért vagy jobb mint a versenytársaid? Ha egyértelműen tudod kommunikálni az üzenetedet, akkor az ügyfeleid meghallják azt.
2. Mond el mivel foglalkozol
Mond el a környezetednek mivel foglalkozol. Ha elmondod a családodnak, barátaidnak, hogy elindítottad a vállalkozásod és ebben és ebben tudsz segíteni, nagyon hamar be fog futni egy ügyfél ismerősi ajánlásból.
3. Írd ki a közösségi médiában
Írd ki a közösségi médiában (facebook), hogy mivel foglalkozol, ismerőseid had osszák meg, így hamar elér olyanhoz, akinek pont rád van szüksége.
4. Instagramon sztorizz
Írd ki az instagram-ra, hogy mivel foglalkozol. Sztorizz, posztolj gyakran a munkádról.
5. Végezz piackutatást
Végezz piackutatást a területeden. Ezt sokan nem teszik meg, pedig ez egy nagyszerű módja annak, hogy találkozz a potenciális ügyfelekkel. Soha nem tudod hova vezetnek a beszélgetések, ha megismerik a vállalkozásodat, a szaktudásodat, nézőpontodat. Hatékony kutatási módszer lehet, ahol több célpiacnak megfelelő emberrel beszélgethetsz pl. különféle facebook csoportokba való bekapcsolódás, kérédések megválaszolása stb.
6. Frissítsd a profilképedet
Frissítsd közösségi média profilodat, beleértve a professzionális fénykép hozzáadását. A profil tartalmazzon linket a weboldaladra.
7. Legyen weboldalad
Készíts weboldalt. Elengedhetetlen egy professzionális kinézetű weboldal, jó minőségű fényképekkel. Keresőoptimalizált legyen és a googleban megtalálható. Ne rólad szóljon, hanem a célközönségedről. Ez a kulcs a sikerhez!
8. Működj együtt
Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal és működj együtt velük. Kérdezd meg te miben tudsz segíteni nekik, illetve majd biztos lesz olyan, amikor ők tudnak segíteni neked. A kapcsolatok egymás segítésével csak erősödnek.
9. Vedd fel a kapcsolatot versenytársaiddal
Lépj kapcsolatba a versenytársaiddal. Meglepő lehet ez a kijelentés, pedig ha felveszed a kapcsolatot más sikeres szolgáltatókkal akik a te területeden tevékenykednek, az ajánlási lehetőséget rejt magában. Valószínűleg vannak olyan megkereséseik, amelyek nem illenek a profiljukba, vagy nem tudják már elvállalni, ebben az esetben ajánlhatnak téged a munkára.
10. Jelentkezz álláshelyekre
Jelentkezz álláshelyekre. Érdemes böngészni az álláshirdetéseket vagy keresgélni a szabadúszó állások között. A jelentkezés egy egy állásra lehetőséget ad, hogy gyakorold a bemutatkozást és az ajánlat készítést. Egy egy rövid távú projekt elvállalása, sokszor hosszabb munkakapcsolathoz vezethet.
11. Blogolj
Dolgozd ki mit szeretnél mondani és kezdj el írni saját blogodon. Ha szolgáltatás alapú vállalkozásod van, akkor az írás nagyszerű módja annak, hogy növeld a hitelességed és megszerezd az első ügyfeleidet. A blog cikkeket tedd ki a közösségi médiába, Pinterestre és tereld az embereket a weboldaladra.
12. Adj értékes tartalmat
Adj értékes tartalmat ingyen. Ennek rengeteg formája lehet az ingyenes konzultációtól kezdve, az online tanfolyamon át a letölthető ebookig. A cél az, hogy bizalmat építs ki a potenciális ügyfeleddel, és csökkentsd a veled való együttműködsés során felmerülő kockázatot.
13. Add az idődet
Ad ingyen az idődet és a munkádat. Jótékonysági szervezetek, non-profit szervezetek gyakran keresnek önkéntes szakmai segítséget. Az önkéntesség által új kapcsolatokra tehetsz szert, építed a portfóliódat és ajánlásokat gyűjthetsz. Nem utolsó sorban pedig segíteni kiváltság!
14. Beszélgess
Beszélgess minél több emberrel arról, hogy mit csinálsz. Szomszéddal, boltossal, fodrásszal, körmössel, kérdezd meg miben tudod őket segíteni és kérj ajánlást tőlük.
15. Járj üzleti közösségbe
Járj el rendszeresen üzleti találkozókra, konferenciákra, üzleti eseményekre, amelyekről tudod, hogy a potenciális ügyfeleid is ott lesznek.
16. Jól felépített értékesítési tölcsér
Legyen hatékony és ütős értékesítési tölcséred. Találj ki egy ingyenes csali terméket, ami után add el a belépő terméked, majd a főterméked.
17. Hirdess
Hoz létre hirdetést a facebookon és az instagramon. Az ingyenes csali terméked hirdesd amivel az email listád gyarapítod.
18. Építs email listát
Építs email listát. Az adatbázis építés kötelező egy vállalkozásnak, és az egyik legeredményesebb marketing eszköz.
19. Légy szakértő
Szakértői cikk írása más oldalakra. Legyen benne az elérhetőséged és a honlapod linkje.
Ha szeretnél többet tudni a szakértői státusz felépítéséről olvasd el a 10 egyszerű lépés hogyan építs ki szakértői státuszt a saját szakterületeden blog cikkemet.
20. Értékesíts
Hozz létre online értékesítési oldalt (landing page) ahol értékesíteni tudod a szolgáltatásaidat. Akár hirdetésből akár az email listádról tereld ide az érdeklődőket. Ez már haladóbb szint, de az a cél, hogy eljuss idáig.
Láthatod, hogy ezek egyszerű megoldások az első ügyfelek megszerzéséhez. A legfontosabb a kapcsolatteremtés, a kommunikáció, az érték adás. Ha ezeket alkalmazod, akkor hamarosan megérkezik az első ügyfeled is. Ne feledd, ne akard egyszerre mindet alkalmazni. Válassz ki néhányat, amit közel érzel magadhoz és kezd azzal. Sok sikert.